راستش را بخواهید اینستاگرام هم مانند گوگل، در معرفی و توضیحات در مورد الگوریتمهای خود کمیسختگیر و البته خسیس است و بهندرت در مورد الگوریتمهای خود اطلاعاتی را منتشر میکند؛ اما وقتی اعتراض کاربران به تغییرات ایجاد شده را مشاهده کرد، در حرکتی غیرمنتظره، خبرنگاران را به شرکت خود دعوت و در مورد الگوریتم جدید و تغییرات آن توضیحاتی را ارائه کرد.
در ادامه شاخصهای مهمیکه طبق صحبتهای سخنگوی اینستاگرام، برای رسیدن پستها به صدر فید دنبال کنندگان مورد بررسی الگوریتمهای این شبکه اجتماعی قرار میگیرد را برای شما بازگو میکنیم.
![الگوریتمهای اینستا](https://www.novin.com/wp-content/uploads/2019/08/2010-07-12-facebook-1.jpg)
1. علاقه کاربر به موضوع پست شما
الگوریتم جدید اینستاگرام، برای نمایش پستها در فید نیز مانند اکسپلور، به علاقه کاربران توجه میکند. بهطور مثال اگر در یکروز و با انتشار یک پست ورزشی، تعدادی کاربر را به پیج خود جذب کردهاید، اما از روز بعد پستهای غیر مرتبط به ورزش منتشر میکنید، احتمالاً نباید امید به نمایش پستهایتان در فید این کاربرها را باشید.
اینستاگرام برای هر کاربر پستهایی را به نمایش در میآورد که به علاقه او نزدیک باشد. زمانی که کاربر شما دائماً به دنبال محتوای ورزشی، فوتبالی و غیره باشد، احتمالاً محتوای شما در مورد ترفندهای خانهداری برای او جذاب نیست و الگوریتم جدید اینستاگرام اولویتی برای نشان دادن آن به این کاربر قائل نمیشود.
تشخیص اینکه پست منتشرشده شما برای کاربرانتان جذاب هست یا خیر، با استفاده از قابلیت و تکنولوژی «تشخیص تصویر اینستاگرام» انجام میشود. این تکنولوژی مشابه قابلیت فعال در سرویس «تصاویر گوگل» و «شناخت تصویر یوتیوب» است.
2. تعامل کاربر با شما
تعامل کاربر یکی از مهمترین رازهای موفقیت در اینستاگرام است. در ابتدای تغییرات الگوریتمیاینستاگرام و طبق آمار، کاربران 70 درصد از پستهای درون فید و درعینحال 50 درصد از پست دوستان نزدیک خود را از دست میدانند؛ اما با افزایش اهمیت تعامل کاربر در الگوریتم جدید، مخاطبان این شبکه اجتماعی میتوانند بیشتر از قبل پست دوستان خود را مشاهده کنند. این الگوریتم چگونه میتواند دوستان نزدیک شما را بشناسد؟
زمانی که شما در فعالیت روزمره اینستاگرامی، با پست و استوری دوستان خود تعامل داشته باشید، برای آنها نظر ارسال کنید، استوری آنها را reply کرده، پستهایشان را لایک و حتی برای آنها از طریق دایرکت پیام ارسال کنید، اینستاگرام رابطه میان شما را تشخیص داده و به نمایش پست آنها برای شما و بلعکس در فید، اولویت میدهد.
پس از بروز رسانی الگوریتم جدید و افزایش اهمیت تعامل کاربر، مدیران این شرکت مشاهده کردهاند که مخاطبان بیش از 90 درصد پستهای دوستان خود را در فید مشاهده میکنند. همینطور نشانه مثبت دیگری که از کاربردی بودن این الگوریتم خبر داد، کاهش جستجو کاربران برای پیداکردن پروفایل دوستانو مشاهده دوباره پستهای آنها بود.
3. تعامل کاربر با محتوا
موضوع تعامل فقط به رفتار کاربران با یکدیگر ختم نمیشود. اگر یادتان باشد در اول مقاله گفتیم که الگوریتم اینستاگرام به این صورت عمل میکند که پست تازه منتشرشده شما را به 10 درصد از مخاطبانتان نمایش میدهد و بعد از آن اگر این افراد با پست شما تعامل مناسبی داشتند، شانس آن را برای نمایش به دیگر افراد نیز افزایش میدهد.
![تعامل کاربر با محتوا](https://www.novin.com/wp-content/uploads/2019/08/artboard-300x271.jpg)
منظور از این تعامل؛
- لایک
- کامنت
- اشتراک گذاری
- ذخیره کرده
- و…
کاربران نسبت به پست شما است.
4. زمان انتشار پست
![ربات افزایش فالوور](https://www.novin.com/wp-content/uploads/2019/08/racing.png)
هنوز هم، زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام پراهمیت است. احتمالاً پستی که امروز صبح منتشر شده، شانس بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد تا پستی که دوست صمیمیتان 3 روز قبل در پیج خود منتشر کرده است. پس به هیچ عنوان نمیتوان موضوع زمان انتشار پست برای رسیدن به صدر فید کاربران را بی اهمیت دانست.